Hírek, aktualitások

A VCC-adatok már élesben beszélgetnek

Zapier alkalmazásunk sikeresen köti össze a különböző ügyviteli rendszerekben tárolt információkat


VCC Zapier alkalmazásNemrég mutattuk be Zapier alkalmazásunkat, mellyel lehetővé tettük, hogy a VCC több mint 500, a munkafolyamatokat támogató alkalmazással összekapcsolható legyen. Azóta is sok kérdés érkezik hozzánk, hogy pontosan milyen lehetőségeket rejt az előfizetés. Aki még nem kezdte el a számára hasznos rendszerek összekötését, annak most bizonyítjuk: a beállítások nem bonyolultak!

Áprilisban élesedett a VCC Zapier alkalmazása, mely valójában nem egy önálló fejlesztés, hanem a népszerű Zapier felület és a VCC összehangolása volt.

Aki több vállalati rendszerben dolgozik párhuzamosan, tudja, hogy a céges vagy ügyféladatok naprakész, kényelmes kezelése mennyire nehézkes: mindegyik program önálló nyelvet beszél, ezért az automatizált adattovábbítás sokszor csak komoly fejlesztői munka árán valósítható meg.

Miért is ennyire időigényes? Mert a programok közötti kommunikációhoz először “közös nyelvet” kell találni. A Zapier mint független szolgáltatás ezt a folyamatot igyekszik egyszerűsíteni, és laikusok számára is érthető felületen köt össze alkalmazásokat. Fejlesztőink tehát inkább előkészítő munkát kellett, hogy végezzenek, és azon dolgoztak, hogy a Zapier megfelelő közvetítő csatorna lehessen a VCC és más, hasznos irodai vagy ügyfélkezelő programok között. A kiindulópont természetesen a VCC volt, hiszen ez a rendszer adott minden ügyfelünknél – hogy ezen felül milyen ügyviteli rendszereket használnak, tevékenységi körüktől függően teljesen eltérő lehet.

Meghatároztunk viszont néhány olyan eseményt, mely minden, VCC-t használó cég életében mindennapos lehet: új felhasználók vagy rekordok létrehozása, a felhasználói adatok módosítása, operátori termináció rögzítése.

Ahhoz, hogy a VCC más rendszerekkel oda-vissza kommunikálni tudjon, el kellett készítenünk egy fordítói appot, mely az összekapcsolások logikáját megadja. Partnereink részéről a további lépésekhez már nincs szükség kódolási ismertekre, sem az adatbázis API-val kapcsolatos tudásra – csak a kívánt felületeket kell kiválasztani, melyek felé, vagy melyek felől az információknak áramlani kell.

Így, ha valaki VCC-ben tárolt ügyféladatokat kötne össze más programokkal, meg kell határoznia, hogy milyen adatokat, milyen “események” hatására szeretne útnak indítani. Ha például a Mailchimp hírlevélküldő rendszeren keresztül egy érdeklődő feliratkozik a cég hírleveleire, automatikusan kerüljenek be az adatai a VCC-be, hogy onnan azonnal elérhető legyen? Ha megváltozik egy üzleti partner státusza, jöjjön létre egy új rekord? Megoldható, ahogy a további 500 alkalmazás esetében is leírhatóak hasonló logikai kapcsolatok – a variációk száma gyakorlatilag végtelen. A Zapier körében elérhető alkalmazások száma is folyamatosan bővül új CRM-rendszerekkel, blogmotorokkal, közösségimédia-felületekkel, ezért a regisztráció után érdemes böngészni a kínálatot.

Hogy lehet belevágni az összekötő munkába? Itt gyűjtöttük össze a leghasznosabb technikai információkat.