Hírek, aktualitások

Otthon a munkában


A 21. század irodái nem négy falból és íróasztalokból állnak. Hanem kávéházi székek és utcai padok adnak otthont a munkavállalóknak, akik „otthonról dolgoznak”.

Otthon a munkában - VCC BlogA cloud technológia ugyanis lehetővé teszi, hogy szélessávú internet-hozzáféréssel bárhol és bármikor dolgozhassunk. Korábban a vázolt kép a call center világban komoly gondot okozott, mivel a supervisorok nem ellenőrizhették megfelelően a távmunkában dolgozó operátorok munkáját. A Virtual Call Center azonban számos olyan szolgáltatást kínál, amely segít megoldani a vázolt problémát. Például a valós idejű statisztikák, riportok és monitorozás azonnali visszajelzést adnak a szupervizoroknak minden egyes operátor munkájáról. A belehallgatás funkció is az ellenőrzésben fontos, a hangrögzítés és a visszahallgatás pedig a beszélgetések visszakeresését segíti elő. Tehát az operátor ugyanolyan hatékonyan tud dolgozni, mint az inhouse call centerek esetében. Ráadásul amerikai kutatások igazolták, hogy call center operátorok hatékonyabban dolgoznak otthonról vagy saját kedvenc környezetükből, mert ott, az egyébként monoton munkát sokkal jobban tolerálják, mint a megszokott irodai környezetben.

A vázolt lehetőségek ellenére Magyarországon nem teljesen elterjedt a home-office alkalmazása. Nyugat-Európában azonban számos cég alkalmazza előszeretettel. A brit Open Outsourcing Ltd például úgy nyilatkozott, hogy a távmunka azért ilyen elterjedt, mert használatával olyan operátorok is bevonhatók a híváskezelésbe, akik egy tradicionális call centerben nem lennének megtalálhatók. El tudják végezni a munkájukat kényelmesen otthonról, beutazás nélkül, ezzel időt és energiát spórolva maguknak.

Mindez persze a foglalkoztató cégnek is megéri, hiszen csökkentheti rezsiköltségeit, mert nem kell külön infrastruktúrát üzemeltetnie, és közben a rendszer garantálja a minőségi munkavégzést. Ez kedvezőbb helyzetet teremt például egy outsource call center számára, hiszen sokkal kedvezőbb árakkal indulhat el egy tenderkiíráson, mint akik inhouse call centert használnak.

Természetesen fontos, hogy a használt rendszer mindig az ügyfél igényeihez igazodjon. Az Open Outsourcing Ltd elmondta, hogy „sok home-office-t lehetővé tévő call center szoftvergyártó cég van a piacon – dolgoztunk is együtt többekkel –, de a Virtual Call Centerrel építettünk ki igazán jó munkakapcsolatot. Mindent megtesznek, ami csak a földrajzi határokon belül lehetséges, hogy minden speciális igényünket kielégítsék.” Hozzátették, hogy a VCC csapat kiválóan képes a problémák gyors megértésére és megoldására, mert proaktívak és folyamatosan monitorozzák a tevékenységüket. „Mindig ott vannak, ha segítség kell. Pedig féltünk, hogy esetleg a kulturális és a földrajzi távolság gondot okozhat, de erről szó sincs.”

Egyszóval egy jó rendszer nyugalmat és kényelmet biztosít a távmunkában dolgoztató cégnek. A munkavállaló pedig nyugodtan látogathatja kedvenc kávézóját vagy parkját, ahelyett, hogy nap mint nap ugyanazt a négy falat kéne néznie.

2014/15 tanév Call Center Akadémia banner

Magyarország első számú call center fóruma