Hírek, aktualitások

Miért jó a telemarketing az Ön üzletének?


Rengeteg vállalkozás ismerte már fel a telemarketing előnyeit, mégis sokan veszítenek évente milliókat a hívások helytelen kezelésével. Azok a napok, amikor egy igazgató, vagy menedzser egyszerűen a telefonhoz ültethetett egy ’telefonos kislányt’ hogy adjon el valamit vagy egyeztessen időpontot már elmúltak. A fogyasztók sokkal kifinomultabbak, nagyobb szakértelmet igényelnek és többen próbálnak meg eljutni hozzájuk, mint valaha. Ezt azt jelenti, hogy a sikeres telefonos értékesítéshez szükség lesz:

  • professzionalizmus
  • kiváló call center technológia
  • fogyasztó igényeinek pontos ismerete
  • kiváló kommunikáció menedzsment képessége
  • állhatatosság

A telemarketing nagyszerű növekedési lehetőséget kínál a telefonos értékesítés javításával mind a kimenő értékesítési hívások, mind pedig a bejövő érdeklődő hívások hatékonyabb kezelése területén. De ne feledjük, nem mindegy hogyan használjuk a telemarketinget. Cikksorozatukban hasznos tippeket, ötleteket fogunk ahhoz adni, hogy hatékonyan és jól használjuk a telefont. Elsősorban telefonos eladásra fogunk koncentrálni (közvetlen eladás telefonon, vagy időpont egyeztetéses hívások), de a legtöbb irányelv sikeresen alkalmazható lesz bejövő érdeklődő hívások sikeres kezelésére is. Fontos: Telemarketing kampány indítása előtt mindig tájékozódjon az aktuális törvényi szabályozásról.

Mi a telemarketing? A telemarketinget meghatározhatjuk a telefon üzleti céllal történő szisztematikus használataként. Az alábbi üzleti célokat tűzhetjük ki:

  • piackutatás
  • adatbázis építés
  • időpont egyeztetés
  • ügyfélszolgálat
  • kintlévőség kezelés
  • ügyfélkezelés

Miért egyre fontosabb a telemarketing? A telemarketing elsősorban a technológiai lehetőségeknek köszönhetően fejlődött sokat. A telekommunikáció és adatbázis kezelés haladásával, sokkal egyszerűbbé vált a telefon marketing célú használata. A költségek jelentősen csökkentek a hosztolt/virtuális call center technológiák bemutatásával (iCall). Sokkal egyszerűbb adatbázist építeni, és követni az ügyfelek igényeit. Egyre többen reagálnak a direkt marketing hirdetésekre, legyen annak forrása TV, rádió, újság, magazin vagy éppen az Internet. Ma a hirdetések több, mint 25 százaléka tartalmaz valamilyen telefonos visszajelzési lehetőséget. Ez önmagában óriási növekedést jelent a telefonos operátorok számában, akár közvetlenül a hirdető alkalmazásában állnak (in-house), vagy telefonos ügynökségnél dolgoznak (outsource call center). A fogyasztók sokkal inkább hajlandóak ma telefonon rendelni és tájékozódni, mint valaha. A telefon professzionális üzleti eszközként való használata számos előnyt rejt, egyik közülük a költség-csökkentés. A vállalatok egyre inkább ráismernek, hogy kifizetődőbb telemarketing kampányokat futtatni, mint költséges üzletkötőket útra indítani az országban. Ez nem azt jelenti, hogy az üzletkötők napjai meg vannak számlálva, de felveti a kérdést, hogyan lehetne munkájuk hatékonyabb. Egy telemarketinges operátor először felmérheti az érdeklődőt, majd kiküldheti az értékesítőt a személyes találkozóra, ahol megtörténhet a termék bemutatása és az értékesítés. Ez sokkal hatékonyabb lehet, mint spekulatív alapon folyamatosan utaztatni az értékesítőket.

Többet szeretne tudni? Kövesse cikkünk folytatását egy hét múlva. Témája „Hogyan illik a telemarketing az Ön üzletébe?”