Hírek, aktualitások

Megoldás a mindig tökéletes hangminőségre


A felhő-alapú technológiáknak számos előnye van. De a határon átnyúló szolgáltatás-használatnak lehetnek problémái, amelyek olykor a hangminőséget is érintik. A Virtual Call Center azonban megtalálta a megoldást.

tökéletes hangminőség - VCCA cloud technológia fontos jellemzője tehát, hogy nemzetközi viszonylatban is jól használható anélkül, hogy újabb rendszereket, megoldásokat kellene telepíteni, vagy költséges hálózati infrastruktúrát kiépíteni. Azonban problémák merülhetnek fel, ha egy adott felhasználó internetszolgáltatója nem tud a megfelelő nemzetközi IP hálózati paramétereket (latency, jitter, packet loss rate) biztosítani. Ekkor sem a végfelhasználó, sem pedig a Virtual Call Center nem lehet elégedett, mivel a hangminőség messze elmarad a megszokott kiváló szinttől. Olyannyira, hogy a sokkal gyengébb hangminőség gyakran már nem is alkalmas az üzleti célú telefonálásra.

A Virtual Call Center erre a problémára igyekezett több megoldást is kifejleszteni, az egyik változatot pedig már éles üzemben is felhasználta. Egy angol ügyfél hangminőség problémáit sikeresen küszöbölte ki a fejlesztő és üzemeltető csapat.

Az új megoldás különlegessége, hogy pénzügyileg nem jelent nagy beruházást, és vele együtt a fenntarthatóság is jól kalkulálhatóvá válik. Így a kevésbé jó infrastruktúrával rendelkező országok és régiók is élvezhetik a VCC virtuális call centerének hatékony folyamatait.

A megoldás alapgondolata az, hogy a VCC cluster egyik – később akár több – elemét is ki tudja helyezni egy helyi adatközpontba, így bizonyos funkciók (elsősorban a hangkezelés, hangtovábbítás) a helyi szerveren történnek, míg más funkciók (például a logolás, a biztonsági ellenőrző rendszerek, vagy monitoring) továbbra is a központi clusterben.

Egy ilyen módszer könnyen megoldást jelenthet akár más földrészen tapasztalható, a hagyományos technológiákkal többnyire lehetetlen kihívásokra. Például jelenleg éppen kiépítés alatt áll a VCC rendszere egy ausztrál ügyfélnél, ahol a vázolt minőségi probléma korábban már előfordult.

A VCC technológiája az extrém körülmények között is helytáll. Csak próbára kell tenni!

2014/15 tanév Call Center Akadémia banner

Magyarország első számú call center fóruma