Hírek, aktualitások

Hosztolt rendszerek előnye


A nagyon kicsi vállalkozások, mint például a 2-3 operátort foglalkoztató call centerek, ügyfélszolgálatok, informatikai rendszere egy számítógépből és néhány irodai szoftverből áll. A nagyobb cégeknél, amiket joggal nevezhetünk már call centereknek vagy contact centereknek, minden bizonnyal már egy szerver szolgálja ki a megnövekedett informatikai igényeket. A szerver lehetőséget ad több PC kapcsolódására, amellett, hogy szoftverek sokasága tárolódhat és futhat rajta, a számtógépekre telepített programokon kívül.

A hosztolt rendszer másfelől nyújtja mindazokat a szoftvereket, megoldásokat, legyen az akár egy virtuális call center megoldás vagy ügyviteli rendszer, amiket egy fejlesztő cég csak kínálhat. Sokszor olyan testre szabható funkciókat (pl:telemarketing, statisztika, hangrögzítés) érhetünk el a szervereken keresztül – akár több ezer mérföld távolságból az interneten segítségével – amik eddig csak in-house megoldással voltak lehetségesek.
Miért előnyös ez?

Ilyen típusú rendszerek esetében a fizetési konstrukció, egy a felhasználók számától függően változó, havi bérleti modellen alapszik. Ez azt jelenti, hogy a kezdeti költségek egy ilyen szoftver használatával lényegesen alacsonyabbak, mint egyébként lennének. Sokkal több előnnyel jár egy ilyen hosztolt rendszer használata, főleg olyan területeken, ahol a kereslet ingadozó.

Vegyük sorra az előnyöket!

  • Automatikus (és általában) ingyenes frissítések
  • Skálázhatóság – így nem kell megvenni a kiegészítő szoftver licenceket
  • Alacsony költség
  • Biztonságos – a legtöbb vállalat használja a legújabb titkosítási rendszereket (SSL), tűzfalat, ami megvédi Önt és adatait.
  • Biztonsági mentés- a legtöbb vállalkozás nagy kockázatot vállal, mivel nem készít biztonsági másolatot rendszeres és következetes módon. A hosztolt rendszerek automatikusan biztonsági másolatot készítenek.
  • Redundancia – A hosztolt rendszer szállítók általában több szerverre épülő architecturaval gondoskodnak a folyamatos működésről, ami megbízhatóbbá teszi őket, mint a legtöbb rendszert egy irodában.
  • Megbízhatóság – a szolgáltatások részét képezi az ügyfélszolgálat is, amit általában csak a nagy cégek engedhettek meg maguknak.
  • Elérhetőség – Internet alapú szolgáltatás esetén az alkalmazások bármikor rendelkezésre állnak bármely részén a világnak. Ez a tulajdonság teszi a hosztolt rendszereket alkalmassá a call center iparágban a távmunka támogatására.

Miféle alkalmazások állanak a rendelkezésünkre?

A hagyományos irodai szoftverek, például a táblázatok, szövegszerkesztők, bemutató szoftverek többsége már ingyenesen is hozzáférhetőek. Ezen szoftverek nagy segítséget jelenthetnek a mindennapokban, hogy megkönnyítsék az adminisztrációt de az igazán nagy értékű CRM rendszerek, mint a virtuális call center megoldások még sokáig nem lesznek ingyenesen hozzáférhetőek.
A speciális és testre szabott CRM rendszerek még a közelmúltban is csak a nagyobb vállalatok számára voltak elérhetőek, hiszen nagy beruházást igényeltek. Ez a helyzet változóban van, mivel megjelentek olyan rendszerek, amik a kis és közepes vállalatoknak is megfizethető alternatívát jelentenek hosztolt megoldásaikon keresztül. Most már azonban, olyan hosztolt rendszerek állnak rendelkezésre, amelyek csökkentik a kezdeti és havi költségeket.

Következtetés

Az induló vállalkozások és a kisvállalkozások számára a hosztolt megoldások ideális választást jelenthetnek ha szükségük van egy szoftveralkalmazásra és annak folyamatos használatára a költségeik lehető legalacsonyabb szinten tartása mellett, leginkább a vállalkozás kezdeti szakaszában.
Nem kétséges, hogy a jövőben egy jelentős mértékű növekedés következik be a hosztolt megoldások piacán, amennyiben az egyes szolgáltatók egyeduralma megszűnik a jobbnál jobb konkurens szolgáltatások megjelenésével.

Jövő

A call center iparágban egyelőre a Virtual Call Center olyan innovatív és komplex szolgáltatást kínál, hogy a piaci szereplők számának növekedése és piac szegmentációja sem ingatja meg jelenlegi vezető szerepét. Ez annak köszönhető, hogy a fentiekben említett kis és középvállalkozások igényein felül a hosztolt megoldások piacán egyedüliként a nagyvállalatok számára is megoldást kínál. Ezzel valójában teljesen új területeket nyitott meg a hosztolt megoldások, elsősorban a call center megoldások piacán.