Hírek, aktualitások

Hatékony telemarketing értékesítés


Mielőtt bármit is el szeretnénk adni, ismerjük meg termékünk/szolgáltatásunk tulajdonságait és előnyeit. Nagyon fontos, hogy az előnyöket kell eladnunk, nem a tulajdonságokat. Sajnos nagyon sok telemarketinges nem így gondolkozik, annak ellenére, hogy a termék tulajdonságai önmagában még nem adják el azt. Mindig legyünk készen megválaszolni a ’Miért kellene megvennem?’ és ’Mi ebben a jó NEKEM?’ című kérdéseket. Könnyű megszokni a rossz hozzáállást, hiszen a termék és annak tulajdonságai magától értetődők egy telemarketinges számára. Biztosra vesszük, hogy a másik fél érti és tudja miről beszélünk. Pedig legtöbbször nem, ezért nem is képések a termék tulajdonságaiból kikövetkeztetni a számukra fontos előnyöket. Helyettük a telemarketingesnek kell az ügyfél számára megfogalmazni a fontos előnyöket, ezzel is segítve őt a döntésben. Szintén gyakori hiba a szakzsargon használata. A zsargon használata csak árt az értékesítésnek. Tehát amit tenned kell telefonos értékesítés előtt az a következő: írj egy listát a terméked tulajdonságairól és írd melléjük a hozzá tartozó előnyöket. Például: ’Széles termék portfolió’ jelentése, hogy egy helyen megvásárolhat mindent az ügyfél, ezzel időt takarít meg. ’Automatizált számítógépes rendelésfelvétel’ jelentése, hogy X órán belül, vagy akár azonnal tudunk reagálni a megrendelésre. A vásárló tisztában szeretne lenni a termék előnyeivel, ezért azonosítsuk a számára fontos előnyöket, és ismertessük őket. Az ő nyelvét beszélve kell demonstrálnunk , hogy megértjük a helyzetét és ismerjük az elvárásait.