Hírek, aktualitások

Hogy illeszkedik a telemarketing az Ön üzletébe?


A legtöbb cég kommunikációs eszközök valamilyen mixét használja, hogy megcélozza a lehetséges és jelenlegi vásárlókat, és informálja szolgáltatásairól vagy termékeiről. A kommunikációs mix tartalmazhat hirdetést, direkt marketinget, szakmai rendezvényeket, szemináriumokat vagy épp személyes értékesítést. A telemarketing csak egy a lehetséges kommunikációs eszközök között, habár az egyik leghatékonyabb. Általában a direkt marketing csatornák közé sorolják.

Direkt Marketing

A cég közvetlen hirdetésekkel próbálja meg eladni termékét (TV, rádió, Internet, telefonhirdetések) és egy telefonszámot biztosít az érdeklődőknek, ahol ők további információhoz juthatnak, vagy épp leadhatják megrendeléseiket. Ide tartozik a kuponos hirdetés, amikor a kupon visszaküldésével/kitöltésével a hirdető értékes információkhoz juthat a vásárlóról. Azok, akik válaszolnak az ilyen hirdetésekre a ’meleg célpontok’. Vették a fáradságot, hogy kitöltsék a kupont, vagy felhívják a céget, ezért a hirdető adatbázist építhet adataikból és követő hívással (follow up hívás) megkeresheti őket. Rengeteg cég nem végzi el a követő hívásokat, nem keresi meg az érdeklődőket, ami elképesztő pazarlás. Miután pénzt költött a hirdetésekre egyszerűen pénzt hagy az asztalon azzal, hogy nem kommunikál az érdeklődőkkel.

Telemarketing

Önálló marketing eszközként is használható, amikor egy telemarketinges értékesítő csapat felhívja a lehetséges ügyfeleket, hogy felmérje az igényeket,időpontot egyeztessen a személyes értékesítő számára, vagy közvetlen a telefon keresztül adjon el termékeket és szolgáltatásokat. Ide tartozik még a telefonos közvélemény-kutatás és piacfelmérés is. A telemarketing használható levél kampány (direct mail) lekövetésére is, ami nagyban növelheti a sikeres értékesítés esélyeit. Továbbá, használható kuponos hirdetésekkel együtt, amikor a telefonos operátor nemcsak kezeli az érdeklődőt (megválaszolja a kérdéseket), de megpróbálja eladni a terméket és sikeresen lezárni az értékesítési folyamatot.

Következő héten: „Hogyan használjuk a telemarketinget a gyakorlatban?”