Hírek, aktualitások

Hogyan tűzzünk ki célokat?


Először is el kell döntenünk, hogy mit szeretnénk elérni a hívással. Ez azért fontos, mert ha tudjuk mit a célunk, akkor kommunikációnk, beszédünk is határozottabbá, magabiztosabbá válik. Ettől sokkal pozitívabb lesz a ’hangzásunk’ és a hívott fél is pozitívan fog reagálni. Ne feledjük, ez a mi hívásunk. Mi vezetjük a beszélgetést. Ha határozottnak szeretnénk tűnni, akkor nagyon fontos, hogy ezt fejben tartsuk.

Nézzük milyen célokat tűzhetünk ki:

  • időpontot egyeztetni egy tárgyalásra
  • megszerezni egy megrendelést
  • vásárlásra bírni egy régi vevőt
  • helyrehozni egy megromlott üzleti kapcsolatot
  • információt gyűjteni
  • meg tudni a döntéshozó nevét és elérhetőségét.

Ha minden kötél szakad, és nem tudtuk elérni a célunkat, akkor is igyekezzünk úgy zárni a beszélgetést, hogy egy másik alkalommal folytatni tudjuk a kapcsolatépítést.

Tanuljuk meg jól termékünk előnyeit

Termékünk vagy szolgáltatásunk helyes és pontos ismerete elengedhetetlen. Mielőtt egyáltalán bele kezdenénk a hívásba, győződjünk meg róla, hogy minden tulajdonságát és jellemzőjét ismerjük a terméknek. Azt is tudnunk kell, hogy pontosan milyen előnyöket biztosít termékünk a fogyasztó számára, így képesek leszünk válaszolni az olyan kérdésekre, hogy ’Miért kellene éppen Önöktől vásárolnom?’ Nem elegendő csupán azt mondani ’Mert jobbak vagyunk’. A fogyasztók elvárják, hogy demonstráljuk miért és miben vagyunk jobbak és miért kellene éppen bennünk megbízniuk. Azt is tudniuk kell, hogy milyen előnnyel jár, ha nálunk vásárolnak. Magabiztosnak és felkészültnek kell lennünk ahhoz, hogy válaszolni tudjunk.

Legközelebb: ’Hogyan ösztönözzünk vásárlásra?’