Hírek, aktualitások

Előnyben a hosztolt call centerek? Call center költségek nagyító alatt.


A hosztolt technológiák észrevétlenül váltak a hétköznapok részévé. Először a magánfelhasználók széles körében terjedtek el (gondoljunk az internetes alkalmazásokra), majd a technológia költséghatékonysága és rugalmassága miatt üzleti felhasználókhoz is elért. Mára olyan nevek biztosítanak különböző hosztolt szolgáltatásokat, mint a Google, AVAYA, CISCO vagy éppen a Salesforce.com.

A Virtual Call Center (korábban eWorld Com Kft.) által fejlesztett Virtual Call Center 3.0 a hosztolt technológiák előnyeit hozza el azok számára, akik mérettől függetlenül bármilyen call centert üzemeltetnek:

  • beruházás nélkül garantál professzionális call center szoftvert
  • egyszerűen használható és barátságos kezelőfelületet biztosít
  • korlátlan skálázhatóságot ígér fix költségek nélkül

Egy megvásárolt és telepített professzionális call center rendszer ezzel szemben: kevéssé rugalmas, hiszen a munkaállomások száma a telepített eszközök kapacitásához kötött, beruházást igényel, hiszen meg kell vásárolni az eszközöket és a szükséges fejlesztéseket, továbbá folyamatos kiadást jelent, hiszen fizetni kell a licensz és terméktámogatási díjat.

Számszerűleg egy telepített call center indítása (a munkaállomások számától függően) 10-15 millió forinttól indul, az éves üzemeltetési költség pedig hozzávetőleg a beruházás 10%-a. Tehát 10-15 fős call centerre vetítve 10-15 millió forint körül befektetéssel és éves szinten 1-1,5 millió forint körüli fenntartási költséggel számolhatunk.
Ugyanez a call center, ha a Virtual Call Center 3.0 szolgáltatást választja, megtakarítja a 10-15 millió forintos befektetést és még az éves üzemeltetési költsége is alacsonyabb lesz a becsült 10%-nál. Nem mellékes, hogy a megtakarítás mellett számolhat a hosztolt technológia előnyeivel : rugalmasság, nincs elavulás, sem fix kiadás.