Hírek, aktualitások

Call centerek a XXI. században.


Költséghatékony call center

Az erőforrás-kihelyezéssel kapcsolatban felmerülő egyik elsődleges szempont természetesen az, hogy nem igényel olyan fokú beruházást, mint egy saját rendszer megvásárlása. Köztudott, hogy egy saját call center felállítási költsége 3 millió Ft-tól akár 30 millió Ft-ig is terjedhet. Ezt a beruházást nem tudja minden cég vállalni, vagy ha netán mégis, akkor hosszú távra kell terveznie, hiszen nincs biztosíték a gyors megtérülésére. Azzal azonban tisztában kell lennie ilyenkor, hogy saját rendszer esetén (a megvásárláson túl) a fejlesztések állandó költséget jelentenek majd a számára – ha lépést akar tartani a növekvő igényekkel és a konkurenciával. A megrendelő számára az eworldCom fejlesztéseinek köszönhetően a költséges call center beruházások helyett alternatívát nyújthat ilyenkor az iCall-platform, mely a piacon jelenleg a legideálisabb megoldás arra, hogy alacsony beruházással értéket teremtsen. A virtuális call center-platform web-alapú konfigurációs felületével és hosztolt központi rendszerével beruházási költségek nélkül gyorsan és könnyen telepíthető, konfigurálható és üzemeltethető. Egyedülálló módon az iCall-platform pay-per-use díjszabással vehető igénybe, melynek köszönhetően valóban csak azokért az erőforrásokért kell fizetni, amelyeket ténylegesen felhasználtak.

Adatbiztonság a call centerben

A kiszervezéskor felmerülő másik szempont az adatbiztonság kérdése, vagyis hogy mennyi belső információt engedünk megosztani a külső partnerrel. Sok területen (de leginkább a banki-pénzügyi szférában) a kiszervezés legnagyobb akadálya éppen az adatbiztonsági kockázattól való félelem. (Gondoljunk csak az évről-évre kirobbanó adatlopási botrányokra!) Abban az esetben, ha a külső partner az iCall call center megoldását választotta, az adatbiztonságért nem kell tovább aggódnia. Az iCall működésének a lényege ugyanis, hogy a központi szerver és az adatbázis a tevékenységét kiszervező fél telephelyén található, vagyis ahol létrehozhatóak a különböző kampányok. A külső partnerek operátorai ebben az esetben biztonságos kapcsolaton keresztül csatlakozhatnak be. A központi szerver előnyei, hogy az adatbázis a megbízónál marad, hiszen biztonságosabb helyben tárolni az adatokat, érzékeny ügyféladatok esetében pedig ez különösen indokolt. Az adatbázist nem kell ugyanakkor darabolni, és bármikor lehet benne tömeges módosításokat végezni. (Folyt. köv.)