Hírek, aktualitások

Call Center Akadémia – beszámoló


Sikertörténet telesales tippekkel szakmai ötleteket és Magyarország vezető kuponos oldalának sikertörténetét ismerhették meg a résztvevők az oldott hangulatban zajló, Call Center Akadémia április 14-i, Pénzre váltott eredményesség című alkalmán. 

Az esemény házigazdája, Székely Noémi nyitotta meg az eseményt, ahol közel 40 résztvevő volt kíváncsi a szakmai eseményre. A Call Center Akadémia az elmúlt évek során Magyarország leginnovatívabb call center szakmai fórumává nőtte ki magát, ahol a résztvevők gyakorlati tanácsokkal, kipróbált módszerekkel ismerkedhetnek meg a contact center szakma területéről. A rendezvény fő szponzora és szervezője a Virtual Call Center Kft.

VCC Call Center Akadémia - VCC Blog

Jó script, kommunikáció

Elsőként Garamvölgyi Tímea, Free Vision Kft., a telesales tevékenység alapismeretekről tartott előadást. A rendkívül részletes és gazdag szakmai tartalmú bemutatóban a résztvevők hasznos gyakorlati tippeket és módszereket ismerhettek meg. Az előadó szerint egy sikeres telesales kampányban a felkészítésnek, az operátor kollégák bevonásának, a jó scriptnek és a friss adatbázisnak mind-mind fontos szerepe van.

Garamvölgyi Tímea hangsúlyozta, hogy figyelni kell az ügyféllel való kommunikációra, fontosak a jól megválasztott hívó szavak. A scriptek megírásakor a helyi jellegzetességekkel, szófordulatokkal is számolni kell.

Összehangolt kampány

Az előadó arról is beszélt, hogy a hatékony telesales kampányhoz nélkülözhetetlen egy naprakész adatbázis. Ezt vagy a cég saját maga alakítja ki, vagy megvásárolja. Mindkét esetben fontos etikusan kezelni az ott található adatokat, a törvényi előírásoknak megfelelni – hangsúlyozta. Tapasztalata szerint akkor sikeres a telesales kampány, amikor a cég más részlegeivel – számlázás, logisztika stb. – összhangban bonyolítják le. Egy összehangolt telesales kampány hatékonysága 19-22 százalékkal nagyobb.

A médiacég

A Call Center Akadémia második előadója Heller Gábor, a Bónusz Brigád alapító tulajdonosa volt, aki Magyarország legsikeresebb kuponos oldalának a partnerhálózatuk építésének gyakorlati tapasztalatairól beszélt, bemutatta a sikeres piaci eredményekhez vezető kulcstényezőket. Szerinte sikerük titka, hogy kiemelten figyeltek hírnevükre. Mivel 3150 partnerrel dolgoznak együtt, ez nem könnyű feladat.

A Bónusz Brigádon partnereik termékei vásárolhatók meg kedvezménnyel. Az oldal nem viszonteladóként, hanem médiacégként definiálja önmagát, amely sikerdíjért dolgozik. A kezdetekben nehéz volt megértetni a partnerekkel, hogy miért éri meg nekik kedvezménnyel – tehát veszteséggel -, és az oldalnak fizetendő jutalékért ezen a felületen megjelenni. A kedvezmény hatására ugyanis az oldal fizető ügyfeleket biztosít az adott partnernek, az ügyfelek pedig nagy valószínűséggel a kupon biztosította kedvezmény felett is költenek majd az adott partnernél. A kezdetekben személyesen a tulajdonosok keresték meg az esetleges partnereket – egyszerűen az utcáról besétálva szólították például a vendéglő tulajdonosát -, jelenleg azonban egy értékesítői hálózattal dolgoznak.

Partnereinek médiafelületet, hitelesen, jól megírt szöveget, hírlevélben való szereplési lehetőséget biztosítanak. Számításaik szerint az oldal 150 ezer forint értékű reklámlehetőséget ad partnerüknek, az értékesítés sikerességétől függetlenül. A közösségi oldalakon megszokottak szerint az ügyfelek a webes felületen értékelhetik a különböző szolgáltatókat, partnereket, az alacsony értékelést elérteket nem fogadják el visszatérő ügyfélnek. Fontosnak tartják a jó hírnév megőrzését, mert a Bónusz Brigád többnyire a verbális promóciónak köszönheti sikerét.

A résztvevők rendkívül aktívan bekapcsolódtak mindkét előadásba, saját szakmai kérdéseikre kaphattak választ az előadóktól, akik a bemutatók utáni szünetekben is a hallgatóság rendelkezésére álltak.

Hamarosan jön a következő Call Center Akadémia

Az idei 2014/15-ös tanév utolsó CCA fórumára, 2015. június 16-án kerül sor. További részletek és jelentkezés: www.call-center-akademia.hu