Hírek, aktualitások

Átláthatóbban kezelhető hangállományok


Átláthatóbban kezelhető hangállományok - VCC Live Blog

A telefonos ügyfélszolgálatok számára fontos jogi kérdés, hogyan kezeljék, milyen garanciákkal tárolják a hívásokkal összefüggő adatokat, hangállományokat. Új alkalmazásunkkal nem csak a hanganyagok tárolása, hanem az archiválás is könnyebbé, biztonságosabbá válik.

Új megoldásunk fejlesztése során az ügyfeleinknél keletkező hangállományok tárolásának, mentésének teljes rendszerét újragondoltuk. Felhasználóinkat, bár a szabályozás minden iparágban eltérő, az adatvédelmi vagy a fogyasztóvédelmi törvény kötelezi arra, hogy bizonyos beszélgetéseket rögzítsenek, azokat biztonságosan tárolják és visszakereshetővé tegyék – időszakosan pedig végleg töröljék is. Nem csupán a törvényi szabályozásnak való megfelelés, hanem minőségbiztosítási okok miatt is érdemes áttekinthető rendszerben menteni a hangfájlokat.

Szolgáltatásunk meghatározó része a hangállományok kezelése, a könnyebb kezelés érdekében pedig a folyamat több részét is megújítottuk. Az egyik legfontosabb változás, hogy korábbi letöltőszoftverünket egy új archiváló program váltja. Ez a verzió, melyre legkésőbb 2017. március 31-ig kell áttérnie ügyfeleinknek, már nem csak az operátori, hanem a mobil hangállományok archiválására is képes. Az új program a letöltés után a VCC Live rendszeréből régóta ismert Database API kulcsát használja. Mivel az egyes hangállományokat teljes egészében meg kell őrizni, a biztonságos archiválás érdekében minden letöltött hangállomány digitális lenyomatát (MD5 checksum) bitről bitre ellenőrizzük.

Az alkalmazást GO nyelven írták meg fejlesztőink, a programkódot (a hozzá tartozó API forrásokkal) pedig hamarosan nyilvánosságra hozzuk. Ez számunkra is egy izgalmas kísérlet, hiszen ez az első “nyílt” fejlesztésünk, mely referenciaként szolgálhat azok számára, akik valamilyen speciális igényt kielégítő saját archiváló program írásában gondolkodnak.

A hangállományokkal kapcsolatban még egy fontos változással készültünk: az automatikus törlések beállítását módosítottuk, mely a korábbi tárhelyszolgáltatásunk szabályait is felülírja. Ügyfeleink egyelőre béta verzióban ismerkedhetnek az új megoldással, mely terveink szerint átláthatóbbá teszi az archivált, kukába helyezett és ténylegesen törölt hangfájlok halmazát.

A Call Center Beállítások felületen megszabható, hogy a hangállományok a keletkezésüktől számolva hány hónapon belül kerüljenek kukába, onnan pedig mikor törölhetőek véglegesen. Az is beállítható, hogy kizárólag a már biztosan archivált hangállományokat törölje a rendszer, függetlenül az általánosan meghatározott törlési határidőktől. Fontos, hogy a kukába helyezett hangállományok már nem érhetőek el, nem jelennek meg semmilyen kimutatásban, így a call center-munkát és értékelést nem zavarják, de szükség esetén visszaállíthatóak.

A hangállományok tárolási feltételei az új fejlesztés kapcsán változnak. A 30 napos ingyenes tárolás helyett minden csomaghoz 10 GB ingyenes tárhely tartozik majd. Ennek méretébe a hangállományokon túlmenően az emailek és azok csatolmányai is beletartoznak majd, a felhasznált tárterületről pedig a kliens program státusz sorában lehet információkhoz jutni.