Hírek, aktualitások

Ahol nem az arcod a fontos. Újraindul a DIMSZ Hangszépségverseny


Immár harmadik alkalommal kerül megrendezésre a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség Hangszépségversenye. A hazai call center szakmát népszerűsítő verseny főtámogatója a Virtual Call Center.

III. Call Center hangszépségversenySajnos ma Magyarországon a call center szakma megítélése aligha mondható pozitívnak, mert rengeteg rossz példával találkoznak nap, mint nap a telefonálók. Málhai Péter, a Virtual Call Center üzletfejlesztési vezetője – aki a Hangszépségverseny egyik zsűritagja is – elmondta, hogy számos ügyfélszolgálat nem fordít elég figyelmet a minőségi kiszolgálásra és a tökéletes ügyfélélmény biztosítására. Mi több, hozzátette, hogy még ő maga is vár egy „igazán ügyfélbarát és proaktív ügyfélélményre”. Ez célorientáltan vezeti a beszélgetést, ugyanakkor pontosan felméri az ügyfél igényeit és előre látja a lehetséges „veszélyeket”, amelyeket el is mond az ügyfélnek. Ám ezt nem, mint felelősségelhárítás teszi, hanem együttgondolkodási céllal, folyamatos együttműködés keretében.

A hasonló események éppen ezért fontosak, mert „népszerűsítik a szakmát és lehetőséget adnak az operátoroknak, hogy érezzék, fontos amit csinálnak, mert hatással vannak nemcsak az adott cégre, de a közhangulatra is” – mondta el Málhai Péter. „Egy jó hang vagy egy jó beszélgetés, széppé tehet egy egész napot.”

A call centereknek is megéri bíztatni operátoraikat a jelentkezésre, mert olyan személyes megmérettetést biztosíthatnak operátoraiknak, ahol meg tudják mutatni saját stílusukat, egyéniségüket. Málhai Péter szerint az igazán sikeres operátorok egyébként azok, akik karakteres hanggal bírnak. „Ugyanakkor a hang stílusát, sebességét, magasságát vagy mélységét a legnehezebb módosítani. Ez az egyik legnagyobb kihívás, amivel a csoportvezetők találkoznak. És ezért fontos a folyamatos visszajelzés.”

Ebben nem lesz hiány a verseny során, amelyre október 10-ig lehet jelentkezni, a nyerteseket pedig november 13-án hirdetik ki.

„Fontos, hogy a versenyzők érthetően és tisztán beszéljenek, de emellett kell valami egyediség és valami, ami igazán megragad” – mondta el Málhai Péter. „Azt tanácsolom a versenyzőknek, hogy ne izguljanak, csak adják önmagukat és egyikük se akarjon valaki más lenni. Mindenképpen mosolyogjanak, mert azt bizony hallani lehet a kagylón keresztül is. És még egy titkos fegyver: öltözzenek fel elegánsan, mert az segít az üzleti kommunikációban, még akkor is, ha csak telefonon érintkeznek az ügyfelekkel.”

A jelentkezéssel kapcsolatos részletek és további hasznos információk a DIMSZ weboldalán olvashatók: www.dimsz.hu/hangszepsegverseny.

2014/15 tanév Call Center Akadémia banner

Magyarország első számú call center fóruma