Hírek, aktualitások

A gamification magyar úttörője: Vendler Balázs


Székely Noémi után újabb Call Center Akadémia előadó mutatkozik be, és mesél a témájáról, a gamificationről.

Vendler Balázs a Games for Business alapítója, több mint nyolc éve foglalkozik a vállalati folyamatok játékos eszközökkel való támogatásával. Cége többek között olyan ügyfeleknek szállított már játékosított megoldásokat, mint a PwC Magyarország, az IT Services Hungary, az Aegon Biztosító és a Fornetti.

A gamification magyar úttörője Vendler Balázs„Amikor a gamification megjelent Magyarországon, azzal kezdtem el a szakmai építkezést, hogy megkerestem azokat, akik a területtel foglalkoznak” – mondta el. „A velük folytatott szakmai viták, ötletelések, gyakorlati tapasztalatok megosztása segítette a leginkább a fejlődésünket. Ez pedig a Call Center Akadémiához hasonló rendezvényeken történik leginkább.”

Emellett a hasonló rendezvények segítik a rendkívül dinamikusan fejlődő és folyamatosan változó piac megismerését. Vendler Balázs maga is elismerte, hogy sokszor még számunkra is kihívás a különböző szakmai irányokkal kapcsolatos információk megtalálása és feldolgozása.

Szerencsére nemzetközi szintéren a gamification már több éve jelen van. Sőt, a PwC 2013-as Digital IQ felmérésében a tíz legfontosabb digitális trend közé sorolta. Ezzel együtt sokan vannak, akiknek még ismeretlen a fogalom. A gamification magyarul játékosítást jelent, vagyis bizonyos játékelemek és játékmechanizmusok alkalmazását az élet játékon kívüli területein. Szakmai körökben tartottak már a felhasználói élménytervezés és a digitális oktatás megreformálójának, de egyszerű hype-nak is.

„Számos kutatás rendkívül dinamikus fejlődési lehetőséget lát benne és egyre nagyobb teret nyer a HR-szakmában is. Sikeres nemzetközi projektek bizonyítják, hogy a fiatal generációk munkavállalóit a gamification eszközeivel lehet a leghatékonyabban megszólítani, de nem csak köztük működik a módszertan” – magyarázta a szakértő, hozzátéve, hogy szerencsére már Magyarországon is vannak olyan cégek, amelyek a játékosításban látják a megoldást szervezeti helyzetükre. Igaz, jelenleg még kevés olyan szolgáltató van, amely megfelelő tapasztalattal bírna.

Vendler Balázs szeretné előadásában bevezetni a Call Center Akadémia résztvevőit a gamification világába. „Mára a játékosítás ugyanúgy megkerülhetetlen fogalommá vált a vállalati szektorban, mint az oktatásban és a marketingben, de jó gyakorlatok vannak a call centerek megreformálásához is. Az előadásból a résztvevők megismerhetik majd a gamification alapfogalmait, illetve a szakmát leginkább lázba hozó nemzetközi és hazai projekteket.”

2014/15 tanév Call Center Akadémia banner

Magyarország első számú call center fóruma