Hírek, aktualitások

5 dolog, amit a foci VB taníthat a call centereknek az ügyfélkezelésről


A döntő utáni időszak a pihenés és a számvetés ideje. De nemcsak a sportolók és edzőik gondolkozhatnak el a VB tanulságain, hanem az üzleti élet szereplői, sőt, még a call center szakma is.

Gyorsabban, magasabbra, erősebben! – tartja a coubertini mondat, és mai napig ez minden sportoló jelmondata. A millennium ügyfélgenerációnál ezt senki sem érti jobban. Elvárásuk a folyamatosan javuló és gyorsuló szolgáltatás. A call center világnak pedig meg kell ennek felelnie.

1. A bajnokok ismerik az adatokat, statisztikát számolnak
Az első és a második hely között másodpercek dönthetnek. Egyetlen figyelmetlenség az egész bajnokság sorsát eldöntheti. Ezért kell készülni. A call centerek is statisztikák és kimutatások nélkül mit sem érnek. Ha az supervisororok nem tudják mennyi időt töltött egy operátor hívásban, lehetetlen garantálni a hatékonyságot. Ha pedig statisztikák késve érkeznek meg, a versenytársak pillanatok alatt megelőzhetik bármely céget. A Virtual Call Center ezért biztosít valós idejű, könnyen nyomon követhető statisztikákat.

2. A bajnokok ismerik az versenytársakat
A sportolók és edzőik órákat töltenek az ellenfél megismerésével. A világbajnok kapusok külön memorizálják a sztárjátékosok kedvenc büntetőrúgásait. Az üzleti életben és a call center világban sem lehet elmenni a versenytársak mellett szó nélkül. Tudni kell, hogy mivel és hogyan dolgoznak. És ha lehet, jobb és hatékonyabb rendszert kell választani.

VCC blog - 5 dolog, amit a foci VB taníthat

3. A bajnokok folyamatosan fejlődnek
A német csapat bevallottan tíz évvel ezelőtt kezdte el azt az építkezést, amelynek következtében 2014-ben negyedik világbajnoki címüket ünnepelhették. Tehát az állandó fejlődés, az újabb és újabb célok kitűzése és elérése nélkülözhetetlen a győzelemhez. A call center világban, ha a használt szoftver nem fejlesztett folyamatosan, az nemcsak a napi ügyfélkezelésben okozhat problémát, de a komoly előnyt ad a versenytársaknak is. A VCC által hitvallásnak tekintett agilis fejlesztés ezt próbálja kiküszöbölni.

4. A bajnokok együttműködnek a siker érdekében
Egyetlen sportoló sem egyedül éri el a győzelmet. Edzők, gyúrók, pszichológusok tömkelege segíti őket, hogy a legjobb formájukat mutathassák. Utána pedig – ha csapatjátékról van szó – a csapatnak is együtt kell működnie. Hasonlóan egyetlen call center sem állhat elszigetelt egyénekből. A csapatmunka segíti át őket a hullámvölgyeken. Ezenkívül szükséges egy olyan háttércsapat is, amely összegzett tudásával egy minél könnyebben kezelhető rendszert képes létrehozni. Mi a VCC-nél szerencsések vagyunk, hogy legnagyobb értékünknek éppen a csapatunkat mondhatjuk.

5. A bajnokok megünneplik a sikert
A bajnokságért meg kell dolgozni, de ha valaki elérte ki kell engedni a gőzt. Így ha egy call center véghezvitt egy projektet, időt kell hagyni annak megünneplésére is, hogy a munkatársak újult erővel tudjanak nekilátni a következőnek. És az remélhetőleg újfent győzelemmel zárul majd.

2014/15 tanév Call Center Akadémia banner

Magyarország első számú call center fóruma